+31(0)6 - 29 33 00 48             info@projectreferenties.nl

Dit leveren projectreferenties u op

U bewijst dat uw oplossingen werken

Elke organisatie claimt tegenwoordig dat zij oplossingen biedt. Maar dat is niet voldoende voor succes. Wie wil overtuigen, toont oplossingen in woord en beeld. Projectreferenties zijn de beste manier om de invloed van uw oplossingen voor anderen te illustreren. Het zijn onmisbare ambassadeurs. Dus zeg niet dat u oplossingen biedt en hoe goed u bent, maar laat anderen dat doen, in projectreferenties.


U bevordert intensief persoonlijk contact

Marketing gaat nog altijd om mensen, ondanks de opmars van marketing automation. Projectreferenties zijn de ultieme content voor relatiemarketing, want je betrekt sales en klant intensief bij de creatie van content. Bij het maken zijn diverse mensen betrokken (product, sales, marketing, klant, leverancier, bureau) met vele contactmomenten. In de publicatie komen mensen persoonlijk aan het woord (en in beeld). Onder de publicatie plaatst u de naam en het telefoonnummer van de contactpersoon, enzovoorts.


U acquireert met relevante content

Content marketing is ‘in’. Stonden bij traditionele marketing nog producten of diensten centraal. Bij content marketing draait alles om klantbehoeften en relevante informatie die uw klant verder helpt en de meerwaarde van producten of diensten betreft. Hoe illustreer je dat beter dan met de praktijk ofwel . . . projectreferenties. Met deze relevante content creëert u verkeer en leads en bouwt u op een sympathieke manier aan uw merk.


U verandert bestaande relaties in leads

Bestaande klanten zijn de leads van morgen. Toch richten verkopers en marketeers zich meer op nieuwe klanten dan op klantbehoud. In B2B markten zijn beslissingstrajecten namelijk langer en orderfrequenties minder. Door echter bestaande relaties te koesteren, blijven zij potentiële klanten. Lever een project dus niet alleen op, maar rond het ook af. Waardeer uw klant en samenwerking met een projectreferentie. Zo vergeet de klant u minder snel en zal hij u bij een volgende opdracht eerder vinden.


U beloont stake holders

Met projectreferenties geeft u klanten invloed op uw pr en stimuleert u hun loyaliteit. Hun getuigenissen staan immers in uw etalage en bepalen mede de profilering van uw bedrijf. Projectreferenties zijn een manier om klanten te betrekken bij uw bedrijfsvoering, als blijk van goed stake holder management. Durf klanten te respecteren door hun zakelijke reviews te publiceren. Het is de ultieme klantgerichtheid en u maakt een ijzersterke indruk.


U bevordert synergie van sales en marketing

Succesvolle bedrijven hebben synergie van sales en marketing. Als beide dezelfde taal spreken, levert dat meer succes op. Zo blijkt uit onderzoek van Aberdeen Group (Sales and Marketing Alignment, 2010). Synergie vereist goede interne communicatie, met name over klanten. Door verkopen te evalueren, kun je projecten prioriteren. Projectreferenties zijn dus zowel de aanjager als het resultaat van goede synergie.



De werkdruk is al hoog genoegIk heb genoeg werk, dus waarom zou ik projectreferenties gebruiken?

Projectreferenties kun je beter uitbestedenWaarom kan ik projectreferenties beter uitbesteden?

Zijn mijn projecten relevant genoeg?Zijn mijn projecten relevant genoeg?

Anderen publiceren niet, dus ik ook nietMijn concurrenten publiceren geen projectreferenties, dus waarom ik wel?

Gaat de concurrent er met mijn referenties vandoor?Gaan concurrenten aan de haal met mijn referenties?

Wat als mijn klant niet wil meewerken?Mijn klant wil niet meewerken. Wat nu?