+31(0)6 - 29 33 00 48             info@projectreferenties.nl

Waarom zou ik projectreferenties uitbesteden?

U heeft voor projectreferenties drie opties: niets doen, zelf doen of uitbesteden.


Niets doen levert niks op

Zonder projectreferenties moeten uw prospects u op uw woord geloven. Dat risico nemen ze liever niet. Iedereen wil garanties dat zijn problemen wordt opgelost, afspraken worden nagekomen en investeringen worden terugverdiend. Referentieprojecten helpen uw klanten daarvan te overtuigen, als hard bewijs. En dat versterkt uw acquisitie.


Zelf doen kost geld

Zelf referenties maken gebeurt veel. Sommige technici, account managers en marketeers kunnen best schrijven. En iedereen maakt foto’s met zijn mobieltje. Maar ze missen de tijd en vaardigheid om het goed te doen. (Technici zijn geen schrijvers en marketeers zijn geen techneuten). Ze zijn dan meer bezig met besparen in plaats van omzet maken. Dat remt hun productiviteit en kost geld. Bovendien is het resultaat marginaal en zo’n tweederangs referentie wilt u zelf toch ook niet zijn?


Uitbesteden levert geld op

Wie investeert, wil er alles uithalen. Dus moet een referentieverhaal geschikt zijn voor uiteenlopende media, van website tot social media en van nieuwsbericht tot persbericht. Echter, alleen professionele teksten en foto’s zijn multi-inzetbaar. Ze bevatten alle ingrediënten om eenvoudig te herschrijven. En hoge kwaliteit foto’s smoelen niet alleen online, maar ook in drukwerk en op beursbanners. Uitbesteden levert een hogere return on investment op.



Wat leveren projectreferenties mij op?Wat leveren projectreferenties mij op?

De werkdruk is al hoog genoegIk heb genoeg werk, dus waarom zou ik projectreferenties gebruiken?

Zijn mijn projecten wel relevant genoeg?Is mijn project wel relevant genoeg?

Mijn concurrenten publiceren geen projectreferenties, dus waarom ik wel?

Gaat de concurrent er met mijn referenties vandoor?Gaan concurrenten aan de haal met mijn referenties?

Wat als mijn klant niet wil meewerken?Mijn klant wil niet meewerken. Wat nu?